Česká brána Klikni: Hrad Bezděz Klikni: Městská kulturní zařízení - Knihovna V. Holana Klikni: Radnice - Městský úřad Mařatkův pomník Na Stráž Klikni: Římskokatolická farnost Bělá pod Bezdězem Zámek Bělá pod Bezdězem hlavička
rezervace
MÁCHOVI V PATÁCH
Všechny trasy po ročnících

Bezdězskými hvozdy na Bezděz

6 km
Trasa
Méně známá cesta z vlakového nádraží Bezděz na hrad Bezděz podél trati, poté po červené a zelené značce.

Většina turistů chodí od vlakového nádraží Bezděz na hrad Bezděz po silnici, což je sice nejkratší cesta, ale nejméně příjemná, monotónní a i nepohodlná. Protože víme, že se K. H. Mácha frekventovaným a nezáživným cestám vyhýbal, že naopak hledal pěšinky i v méně schůdných, zato však mnohem zajímavějších terénech, zvolili jsme pro výstup na Bezděz také méně známou cestu vedoucí lesem kolem bizarních skalních útvarů s úchvatným pohledem na hrad Bezděz.

Od nádraží se vydáte na silnici, u kiosku odbočíme vlevo přes most nad železniční tratí. Přejdete most a hned odbočíte vpravo na lesní cestu vedoucí podél trati. Asi po 1,5 km narazíte na červenou turistickou značku vedoucí z hradu Bezdězu na Housku (tzv. Máchova cesta). Tato červeně značená Máchova cesta křižuje naši pěšinu!

Vydáte se po ní vpravo, podejdete úzkým kamenným tunelem trať, asi po 400 m vyjdete u hlavní silnice Česká Lípa - Mladá Boleslav. Je to hodně frekventovaná silnice, proto buďte maximálně opatrní při jejím přecházení. Zde se vám také otevře velice nezvyklý, ale nesmírně poutavý pohled na hrad Bezděz. Červená značka vás povede lesem do kopce k rozcestí se zelenou značkou. Odsud vás čeká jen 500 m stoupání do obce Bezděz. Vyjdete v centru obce u rybníčku. Nyní již bezpečně trefíte na hrad, a to nejen proto, že jej nelze přehlédnout, ale také proto, že jste šikovní turisté s výborným smyslem pro orientaci. Kdo by přesto náhodou mírně zaváhal, bude se držet červené turistické značky, která ho bezpečně dovede až k hradní bráně.
PUTOVÁNÍ PODPORUJÍ

Boleslavský deník

Signál rádio

Hitrádio

© 2012 - 2018 MKZ Bělá pod Bezdězem, ilustrace Oldřich Jelen, vytvořil Webmaster, starší články najdete v Archívu