Česká brána Klikni: Hrad Bezděz Klikni: Městská kulturní zařízení - Knihovna V. Holana Klikni: Radnice - Městský úřad Mařatkův pomník Na Stráž Klikni: Římskokatolická farnost Bělá pod Bezdězem Zámek Bělá pod Bezdězem hlavička
rezervace
MÁCHOVI V PATÁCH
Všechny trasy po ročnících

Z Dubé do Dřevčic

18 km
Trasa
Dubá - Pavličky po silnici a po modré značce
Pavličky - Čap po modré, Čap - Dřevčice po žluté a zelené značce

Z Dubé půjdete po modré značce po silnici směrem na Tuhaň. U Trojstromí, kde modrá značka odbočuje vlevo a obchází Dolní Dubovou Horu, si cestu zkrátíte tím, že odbočíte vpravo. Na začátku Pavliček si všimnete dvou reliéfů vysekaných v zrcadlové kontrapozici ve stěnách hlubokého zářezu Ebelovy vozové cesty. Na straně epištolní zobrazuje reliéf Panu Marii Královnu nebes s Ježíšem sedícím na trůnu po její levici, na straně evangelijní je výjev Ukřižování Krista s motivem tří Marií. Svým obsahem a vzájemným umístěním odkazují reliéfy na křesťanské Credo, připomínají jednotu víry Starého a Nového zákona.

Pokračujete po modré značce přes Pavličky k rozcestí značených cest (4,5 km od Dubé). Zde se napojíte na žlutou značku, která vás dovede Čapským dolem na Čap (387 m n. m.). Výstup na Čap není příliš obtížný. Čap je skalní útvar ve tvaru mohutného kyje zvaného Čapská palice. Nalezneme zde nepatrné zbytky skalních sklepení bývalého hrádku. Z pískovcové terasy se nabízí rozhled na Dokeskou pahorkatinu, Kokořínsko a České středohoří.

Z Čapu máte dvojí volbu:
a) Kratší okruh – 12 km: po žluté značce na rozcestí Velká Řebčice. Zde si všimněte borovice s obrázkem Panny Marie. Odsud pak jdete po zelené značce kolem vrchu Máselník a po 1,5 km dojdeme do Dřevčic.

b) Delší okruh – 18 km: po zelené značce kolem zajímavých pískovcových skalních útvarů v přírodní rezervaci Kostelecké bory. Za pozornost stojí jesk yně Krápník (délka 47 m, hloubka 10,5 m), která sloužila v době protireformace jako dočasný úkryt pronásledovaných obyvatel, a mohutný pískovcový převis Tisícový kámen (délka 32 m, hloubka 12,5 m a výška 7 m). Na rozcestí U Martinské stěny opustíte zelenou značku a budete dále sledovat žlutou, která vás povede pohodlnou Husí cestou k rozcestí Velká Řebčice. Odsud pokračujete po zelené značce kolem vrchu Máselník a po 1,5 km dojdete do Dřevčic.

Z Dřevčic můžete jít 5 km po silnici do Dubé.
PUTOVÁNÍ PODPORUJÍ

Boleslavský deník

Signál rádio

Hitrádio

© 2012 - 2018 MKZ Bělá pod Bezdězem, ilustrace Oldřich Jelen, vytvořil Webmaster, starší články najdete v Archívu